Jurist Stockholm, affärsjurist

Skatterådgivning och skatteoptimering

Kontakta oss för lagenlig skatteplanering

Skatter och avgifter - Sund skatteplanering göra stor skillnad

Beskattninsgrätten, eller skatterätt, som tidigare också kallades finansrätt, är liksom många andra lagområden även en stor politisk fråga. Den offentliga sektorn beskattar den privata sektorn med exempelvis mervärdesskatt (moms) och olika punktskatter. Inkomstskatten är en del av skatterätten de flesta kommer i kontakt med - inte bara företagare - såsom anställda med förvärvsarbete. Inkomst beskattas i inkomstslaget tjänst och skattens nivå beror på var i vilken kommun du bor, tangerar du den statliga inkomstskatten läggs denna ovanpå den kommunala inkomstskatten. Beroende på vilket inkomstslag du hamnar i så gäller olika regler och skatteområdet uppdateras ständigt. Dagens skatteregler kan tämligen snabbt bli historia i ljuset av nya nya skatteregler.

Skatterådgivning och skatteoptimering

Som företagare kan det vara avgörande att få korrekta råd kring planeringen och dispositionen av sin skatt. Vilka avdragsrätten kan man göra och hur ska man planera för att inte betala onödig skatt. För att veta detta krävs ofta kvalificerad skatterådgivning. Många gånger behöver man råd och vägledning i skatteoptimering vid köp och försäljning av företag, bolagsbildningar, företagsrekonstruktioner och offentliga anbudsförfaranden. För att nämna några exempel.

länkkatalog Favoritlistan.seLänkvän.sesajtkatalogen.se SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogenLanksida.seMyBuddys LänkkatalogF4.se - Länkkatalog med kvalitetslänkar

Kontakta oss

Beskriv ditt ärende kort så återkommer vi